Hjem Skolen Fokusdage

Fokusdage

I fokusdagene på skolen følger klasserne ikke deres normale skema. I stedet for arbejder de med noget andet, der typisk varer en eller flere dage. Nogle gange vil der også være ture ud af huset på disse dage.

Vi har flere forskellige fokusdage i løbet af året. Nogle ligger fast hvert år, andre ændrer sig fra år til år. Af faste tilbagevendende dage kan nævnes

• Skolernes motionsdag (Fredag inden efterårsferien)
  • Juleklippedag (1. december)
  • Trivselsdag
  • UUO-dag
  • Fokusdage op til skolefest (onsdag og torsdag i sidste uge i januar)
  • Fokusdage i foråret

Ud over de faste fokusdage har vi andre fokusdage, som er fordelt henover året. Hvad de indeholder afhænger af mange ting, men det kunne eksempelvis være "Indianere", "Street art", "filmproduktion" ," Anden verdenskrig" eller " Projekt".

Turene ud af huset er også meget afhængig af, hvilken del af skolen, der skal afsted. Turene kunne gå til Egeskov Slot, til Odense eller Assens på museums- eller biografbesøg, en tur til stranden eller til Torø.

Fælles for alle fokusdage er, at de altid har et fagligt udgangspunkt.