Hjem Skolen SFO på Ebberupskole

SFO på Ebberupskole

Her kan du læse om SFOen på Ebberup Skole

Vi tilbyder SFO for de børn, der går fra 0. klasse til og med 3. klasse.

Morgenåbning

Om morgenen åbner fritteren kl. 6.15. Her vil der være mulighed for at få morgenmad, som SFOen stiller frem. Det er eksempelvis boller, havrefras, havregryn og lign.

Børnene sendes i skole 8.05, for at de kan være klar til undervisning 8.10.

Komme/gå-modulet i Aula

I SFOen bruger vi komme/gå-modulet i Aula. Her kan forældrene skrive afhentningstidspunkter, beskeder til personalet mv.

Børnene tjekker ind på en PC eller en touchskærm, der hænger på stuen, når de kommer fra skole. Herefter har de mulighed for at trykke ind på forskellige aktiviteter, som de ønsker at lave i løbet af eftermiddagen. De tjekker ligeledes ud på skærmen/pc'en på stuen når de bliver hentet, tager med bus eller går hjem selv.

Garderobe

Alle børn i Fritteren har en garderobeplads, hvor der er en kasse til skiftetøj samt plads til overtøjet, som tages med fra skolen af.

Alle børn i Fritteren bruger strømper eller indesko inden for hele året.

Værksteder

Der er løbende forskellige værksteder hen over året, hvor børnene selv kan skrive sig på hvis de har lyst til at deltage. Værkstederne kunne eksempelvis være:

• En tur i skolekøkkenet
  • Kreativt værksted
  • Julegaveværksted
  • En tur i hallen
  • Udeliv
  • Fodboldturnering
  • FIFA-turnering
  • Wellness

Mad

I fritteren er der ikke madordning. Derimod har børnene selv en lille madpakke med til eftermiddagsmad. Eftermiddagsmaden kan lægges i køleskabet på stuen om morgenen. Børnene er tit sultne efter skoledagen er slut, og derfor vælger børnene selv, hvornår de vil spise når de er i fritter.