Hjem Skolen Venskabsklasser

Venskabsklasser

Venskaber på tværs

Venskabsklasserne er sat sammen af en mindre årgang og en ældre årgang til og med 6. klasse.

Dette betyder at når der hvert år begynder en flok nye 0. klasser på Ebberup Skole får de automatisk en venskabsklasse, som altid er 4. årgang. De to klasser hører sammen ind til den ældste klasse stopper begynder i 7. klasse. Derefter er de mindste blevet så store at de selv er klar til at tage en ny 0. klasse under deres vinger og følge dem.

Venskabsklasser laver forskellige arrangementer sammen. Nogle bager julekager sammen, nogle arrangerer anderledes dage hvor de store underviser de små. Mulighederne er mange og kun fantasien sætter grænser.

Venskabsklasserne er med til at sikre at alle mindre elever har nogle større elever at gå til, hvis de har brug for hjælp i hverdagen. At der er kendte ansigter i blandt de store elever er med til at give de mindre elever en tryg hverdag.

Venskabsklasserne er sat sammen på følgende måde:

Svaler (børnehavens snart-skole-gruppe) og 3. klasse

0.klasse og 5. klasse