Hjem Fælles information Overordnet information

Overordnet information

Den ældste del af Ebberup skole er bygget i 1964, da man i de to landkommuner Kærum og Sønderby blev enige om at bygge en ny fællesskole i Ebberup. Siden da er der løbende blevet bygget til og bygget ud.

I dag er Ebberup skole en landsbyordning. Det vil sige, at vi i Ebberup har optimale muligheder for at sikre den røde tråd for børnene lige fra vuggestuen til de går ud af skolen efter 9.klasse.

Stedet har en dejlig beliggenhed tæt på skov og strand. Børnene har fantastiske udearealer, som flittigt benyttes bl.a. i udeskolen og til faglig motion. Generelt er der tradition for, at der skabes en masse spændende læringstilbud til vores børn både internt i huset såvel som ud af huset.

Stedets fælles vision - Vi udfordrer børn og unge, så de trives med at blive så dygtige de kan – gennemsyrer alle niveauer af vores institution. Det vil sige, at vi har høje faglige ambitioner og en høj faglig tradition, men med stærk tro på, at alle vores børn skal trives med at blive dygtigere – det skal være sjovt at lære og udvikle sig!

Er du lige flyttet til området med børn, er der kun et at gøre – kom ud og oplev stedet eller følg os nærmere på vores facebookside.